söndag 25 maj 2014

Jag säger då det...

Hej allesammans!
Det var ett bra tag sedan, men både Richard och jag har haft fullt upp och därför har bloggandet inte riktigt blivit så högt prioriterat, inte prioriterat alls faktiskt! Men nu så, när jag ändå sitter här på jobbet och chillar och solen är på väg upp tänkte jag i alla fall ge en liten uppdatering om vad som hänt i punktform utan någon vidare ordning:-P
  • Isa och jag idag tagit vår sista pinne i hoppklass 2 och är därmed klara för start i klass 3 i både hopp och agility. Helt makalöst alltså!
  • Isa har också fått titeln RLDN efter en runda på 84 poäng och två rundor på 99 poäng! Nu väntar fortsättningsklass=)
  • Richard och jag har flyttat upp sovrummet på övervåningen (vuxenpoäng på det)
  • Vi har gjort i ordning gästrummet ordentligt (eller så ordentligt som det kunde bli med de grejer vi fick av Richards snälla pappa)
  • Hönsen hämtar sig sakta men säkert efter hönshusmassakern, de är lite tveksamma till att gå in i hönshuset än men det blir bättre för var dag som går och vi kikar lite lätt på nykomlingar till flocken
  • Kycklingarna växer så det knakar och har fått flytta ut i utekycklingburen vilket de verkar trivas väldigt bra med, och jag säger då det vilka kaxiga små individer de är allihopa
  • Richard och jag har varit på Gekås och shoppat loss, bland annat två fina Rhododenron som nu är fint planterade framför huset.
  • Jag har fyllt år och fick ett litet växthus av mamma och pappa i födelsedagspresent där det nu växer både det ena och det andra
  • Vi letar VALP/alternativt HUND!!!
  • Vi har börjat planera för altanbygge, som beräknas komma igång om en vecka ungefär. Likaså staket.
  • Sist men inte minst så är taket färdigt, vilket känns helt grymt bra! Nu väntar vi bara på en plåtslagare som ska komma och fixa skorstensplåten.
Ja det var lite av det som hänt den sista tiden och för er som undrar så får jag väl också säga att katterna mår finfint de med!
Önskar er alla en fin söndag och hoppas på återseende snart! (Ni som har Instagram kan ni följa oss på @lillaharestorp)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar