måndag 4 augusti 2014

Livet är bra orättvist ibland!

En sak som jag tänkt på den senaste tiden är hur jäkla bortskämda Ebba och Gertrud (husets katter) är. Jag ÄLSKAR Ebba och Gertrud, men ibland blir jag lite trött (och avundsjuk) på allt daltande, som till exempel med maten. Varje kväll när de kommer inspringandes efter att ha varit ute hela dagen får de en stor portion var av sån där supersmarrig mat på burk. Ebba brukar vanligtvis kasta i sig maten, vända sig om mot matte, ge ifrån sig ett litet "mjauuuuu" och då fyller matte glatt på hennes matskål igen...med den där smarriga mjuka maten! "Ebba, klart att du ska få lite mer om du inte blev mätt", SUCK!

Inte nog med det så fyller matte sedan på en annan matskål med torrfoder som får stå framme hela natten och de kan gå där och smaska som de vill! Hallååååå, är inte detta bara så orättvist!? Mjukmat OCH dessutom fri tillgång till torrisar! För det första skulle jag också vilja ha den där mjuka goda maten och för det andra får jag ALDRIG påfyllning hur mycket jag än försöker charma matte, eller husse heller för den delen. Nä, jag får så snällt hålla tillgodo med mina två deciliter torra tråkiga kulor morgon och kväll. Fy, vad livet är orättvist ibland alltså!
//Isa  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar