torsdag 31 juli 2014

Dubbeldisk i Falkenberg

God morgon!
Hoppas ni sovit gott! Nu ska jag berätta lite om gårdagen.

Matte kom hem från nattjobb vid halv åtta på morgonen och då fick jag komma ut i trädgården och rasta mig en stund (läs en väldigt liten stund). Därefter fick jag mat och sedan gick hon och la sig snabbt som tusen. Strax därpå kom husse ner för trappan, yrvaken och dann. Hihi, han ser verkligen ut som ett troll om mornarna:-P Håret står åt alla håll och kanter, han går alltid med en sån där vacklande gång (nästan som att han är full) och så kisar han med ögonen att man tror han blundar.

Ibland blir jag lite konfunderad över hans morgonbeteende men matte säger att kallas "extrem morgontrötthet" och inte är något farligt alls (och att det förmodligen är någonting som kommer följa honom hela livet). Nåväl, husse käkade lite frukost och sedan åkte vi in till Kungsbacka en sväng. Vi gick en promenad längs med Kungsbackaån (samma runda som vi brukade gå när vi bodde där) och jag fick simma lite. Efter det körde vi runt till lite affärer och köpte bland annat virke till den nya hönsgården. Jag ÄLSKAR att åka bil med husse för då får jag alltid sitta fram:-)

När vi kom hem hade matte vaknat och satt i köket och käkade brunch. Så for hon käkat upp gick de ut och fortsatte att bygga på den nya hönsgården. Jag tror att det kommer bli en superfin gård alltså, och så kommer jag ju kunna hålla lite koll från altanen:-) (nu går ju hönsen i för sig lösa på tomten för det mesta men ändå)
Foto: Äntligen är den nya hönsgården på G
Sedan var det ju dags att åka ner till Falkenberg då det var agilitytävling på G. Tävlingsväskan, campingstolarna och tygburen packades in i bilen och vi började vår färd söderut. Väl i Falkenberg körde de som vanligt när vi ska på tävling fel och matte blev som vanligt sur på husse för att hon själv kollat fel väg. Stackars husse alltså:-P Vi kom i alla fall fram i god tid ändå och sedan var det bara att vänta. När väl klass 3 startade började vi med hopp. En rolig bana med en del klurigheter. Jag tappade bort mig i slalomet...och det ledde sedan till en disk. I agilityloppet blev det också disk när jag råkade springa in i fel tunnelingång:-O Ooooops, men det är sånt som händer:-P Det var i alla fall två roliga banor och matte var nöjd med många andra småsaker i loppen, som till exempel farten och att jag inte missade kontaktfältet på balansbommen:-)

I eftermiddag ska vi tävla igen så håll tummarna nu att det är uppehåll!
//Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar