måndag 12 augusti 2013

En liten helguppdatering...

Redan måndag igen och det är helt galet! Förutom jobb mellan 17 och 01 fredag, lördag och söndag så har vi ändå hunnit med en hel det måste jag säga. I fredags var vi hos veterinären med Meya på grund av hennes eksem och fick utskrivet salva/gel att smörja på. Notan på det blev 790 kronor för själva veterinärbesöket och nästan 400 kronor för salvan=( Suck!
När vi kom hem därifrån snickrade jag på vita knutar på hönshuset och nu är det faktiskt snart klart=)

Ett rött hus med vita knutar=)

På lördagen satte jag klockan på 07:15 eftersom Meya och jag skulle iväg till Borås Brukshundklubb och tävla. Isa och Richard fick stanna hemma för en gångs skull. Redan när vi kom till tävlingsplatsen kände jag att Meya var ganska på G men trots detta och trots att hon hade världens eksem så låg hon helt still på platsen och gjorde ett superduper fritt följ. Sen att hon nästan kraschade in i mig på inkallningen, att hon steppade som en tok i rutan och att hon när jag kommenderar ligg inför fjärren tar världens repa runt plan och ställer sig i rutan är en annan sak och redan glömt! Jag är ändå supernöjd och nu tar vi nya tag med siktet inne på trean. Finaste Meyabusen! När vi kom hem började vi med salvkuren på eksemen och det ser faktiskt redan bättre ut!

=)
Igår promenerade vi till havet och målade fönsterlister. Bilder på de målade listerna kommer när det är helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar