torsdag 1 augusti 2013

En ny runda...igen=)

Igår vaknade jag med migrän...suck...en självklarhet efter dagjobb, för lite kaffe, åskoväder och för mycket sömn! När migränen fram mot tretiden gått över i "vanlig" efter-migrän-huvudvärk började rastlösheten göra sig påmind och jag gick ut och rakade ner Meya som fått "hot spots", klippte gräset, städade garaget och tränade vittring och metallapportering med Meyabusen. Helt plötsligt var det kväll och Isa, Meya och jag gick på en delvis ny skogsrunda. Upp bakom oss (där man faktisk har en helt fantastisk utsikt över havet) in i skogen en bit och sedan kom vi ut på stigen vi brukar gå på. 2 kilometer lång, helt perfa. Ännu mer perfa var att ett litet rådjur skuttade upp precis framför Isa men hon struntade faktiskt i det och kom tillbaka till mig istället...stolt matte! Mindre perfa var väl att Meya inte förstod att det inte är så käckt att bada när man har fukteksem...
Idag börjar jag jobba klockan 17, Richard är ledig och därför ska vi bygga hönshustak, promenera och fika på hemmagjorda kanelbullar...



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar