måndag 19 augusti 2013

Ett litet kort hundigt inlägg=)

Det var längesedan jag skrev ett renodlat hundinlägg här på bloggen men efter gårdagens come back på agilityplanen efter tre månaders uppehåll är det ju nästan nödvändigt. Som sagt. Tre månader sedan jag opererade mitt knä och också tre månader sedan Isa och jag sprang en hel agilitybana och igår var det tävling. Kände väl mig inte direkt jätteförberedd men jag tänkte att vi tar det lite som det kommer. Det kändes med kul att vara tillbaka liksom=). Först var det hopploppet, där Isa började med att hoppa genom ramen på däcket som var första hindret. Okej, gör om gör rätt och sedan var det ju bara att köra och eftersom det ändå inte skulle bli någon pinne vågade jag mig på ett bakombyte i slalomet och det gick ju hur bra som helst! Jag halkade till innan sista tunneln och såklart så undrade Isa vad som hände och stannade till hon med vilket gav en vägran och hopploppet slutade på 10 fel och en 14:e plats=)


I agilityloppet gick det desto bättre, fastän jag egentligen kände att jag inte hade någon koll alls:-P Efter bland annat två "sista-sekunden-räddningar" från disk så slutade det med ett nollat lopp, tredje plats och pinne=) Inte illa! Knät kändes dessutom ingenting så....nu KÖÖÖR vi...:-D

På vägen hem svängde vi förbi donken (såklart!) och tog sedan en liten runda i Kungsbackaskogen! Väl hemma igen kom Elin och lille Klara på besök. Vi gjorde tacos, pratade hund (och lite annat) och började kolla på Maria Brandels film "från valp till stjärna"! En grymt bra film och hundpeppen ligger på topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar