fredag 10 januari 2014

Slutdeppat!

Nu har jag bestämt mig att försöka sluta deppa och helt enkel acceptera att det är som det är! Vi kommer så småningom hitta ett helt fantastiskt hem åt Meya...och det får ta den tid det tar men fram tills dess ska vi umgås och ha kul precis som vanligt...eller helt som vanligt blir det ju inte men vi ska ta tillvara på tiden och träna på sånt hon kommer ha nytta av även i framtiden! Som att hänga med andra hundar. Idag har vi promenerat tillsammans med Carolina, Eva och Fredrik och deras hundar och det gick hur bra som helst, mycket tack vare ett gott stöd av Eva=) Våga lita på din hund så går det oftast bra!

Visserligen kan Meya säga ifrån ibland och vilja ha sitt "space" men hon skötte sig helt fenomenalt idag enligt min mening. Hon busade lite med Tova och busade lite med Nera, stack inte efter ekorrar, avbröt spår när jag ropade, gick fint i kopplet de bitar hon var kopplad...   

Hon är inte helt hopplös på något vis...tvärtom...helt fantastisk och helt underbar!
Foto: Meya visade sig från sin bästa sida idag! Tack för promenadsällskapet, guld värt;-)
Meya, Tova och Nera
Jag har idag dessutom pratat med några som är intresserade av Meya och det ser för närvarande ljust ut!

Nu ska vi ta en liten rastrunda och sedan ska jag ladda inför nattjobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar