fredag 13 juni 2014

Living the dream...typ=)

Usch nu har det gått sådär lång tid sedan senaste uppdateringen igen men jag har ärligt talat haft häcken full från morgon till kväll den senaste tiden...full av bra grejer:-) Nu har jag dock äntligen en stund över för ett litet inlägg...och det tackar vi knotten för. Hade det inte varit för dem hade jag varit ute och skruvat trall eller klippt gräset än:-P

Det har hänt en del sedan sist så jag fortsätter med punktskrivandet för att underlätta läsandet (och skrivandet:-P
  • Isa och jag har debuterat i agility- och hoppklass tre och jag kan inte vara annat än sjukt nöjd med vår insats! Det som slog mig när jag gick första banvandringen var att det som jag för ett par år sedan såg som en ren omöjlighet att ta sig igenom, nu inte kändes så omöjligt alls, och det tackar vi Elin Fahlgren för. Så mycket vi lärt av henne ska ni veta och vi har fått en rejäl välbehövd spark i baken=) 
  • Altanbygget går framåt. Richards pappa är här och hjälper oss och det är vi evigt tacksamma för!
Foto: Snart så☺️
  • Mitt projekt "rensa vägen på tomten" är nästan klart, mycket tack vare Richards pappa som går dit och rensar lite då och då:-P
  • Jag har planterat lite bärbuskar, blommor och grönsaker som vi fått av mina föräldrar, Richards föräldrar, vår väldigt snälla granne, min moster och min syster...
Foto: Första gubben☺️
  • Hönsen och kycklingarna lever och mår väl. De har börjat få komma ut på gräsmattan och det är en fröjd att se dem utvecklas och jag kan sitta länge och bara titta på dem=)
  • Den största "nyheten" (om ni frågar mig) är att vi nästa onsdag kommer få hem en superfin Shetland sheepdogflicka på prov. Har träffat henne några gånger och hon verkar vara precis en sådan hund som jag letar efter. Vågar inte ropa hej än för det är mycket som ska klaffa...men hon är sååååååå superfin och trevlig så håll tummarna<3
Det var lite om vad som hänt....med betoning på lite. Nu ska jag dricka upp min fredagsöl, stänga in hönsen och sedan lägga mig för natten. Eventuellt blir det träningstävling i Borås imorgon...Isa har lite bekymmer med fukteksem i en tass men det verkar gå åt rätt håll...får se imorgon hur det verkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar