fredag 20 juni 2014

Vi har blivit med Sheltie

God morgon allesammans!
Vill börja med att önska alla en fin och solig midsommar!

Sedan måste jag ju presentera vår nya på-prov-hund Wera som flyttade hit igår<3 En Shetland Sheepdog på 3,5 år med en mentalitet och personlighet som är precis så som jag letat efter (tror jag). Lugn och fin inne men med ett go och en arbetsvilja utomhus:-) Hon är grundtränad i lydnad och viltspår och innehar även titeln RLD N. Hon har inte kört någon agility men eftersom jag är helt såld på denna hundsport kommer det nog bli en del av det med:-P. Vi känner ju inte varandra så bra än men än så länge men känslan är bra! Hon och Isa kommer dessutom överens, eller rättare sagt bryr de sig inte om varandra så mycket, eller inte alls rättare sagt och det känns skönt, med tanke på allt förflutet. Katterna däremot är skeptiska men de ska väl lära sig att Wera inte är så farlig, (även om hon igår kväll satte fart efter Gertrud en liten bit) Wera är ju som sagt bara här på prov...och jag hoppas hon blir kvar lääääänge...men det ska ju kännas bra för alla. Likväl Weras nuvarande matte med familj, som för oss<3
Hon ser gigantisk ut men hon och Isa är nästan precis lika stora...
Boel Vahlersviks foto.
<3


1 kommentar:

Sidvisningar