söndag 22 juni 2014

Sann ingenjörskonst...eller?

God morgon!
Igår hade vi en sån där lätt och loj slappedag här hemma. Hundarna och jag promenerade en sväng i skogen, väntade på att Richard skulle vakna så vi kunde börja med altanstaketet....väntade lite till...och väntade lite till, men icke att han gick upp. Käkade lunch och hundarna och jag en liten promenad till. Vi gick en runda vid landsvägen och Wera reagerade lite på tåget som susade förbi, men det är väl en vanesak...
Foto: En liten morgonskogstur innan  altanstaketbygget drar igår☺️
När vi kom hem efter dryga 2 timmar hade Richard äntligen vaknat och den heta diskussionen om hur altanstaketet skulle se ut började. Jag hävdade bestämt att vi skulle vara praktiska, ekonomiska och effektiva och få upp ett staket så snabbt som möjligt innan någon hund ramlar ner och skadar sig. Richard var mer inne på den estetiska biten och skulle prompt köpa nytt...och det kunde minsann vänta...

Tillslut blev det ändå så att vi började göra staketet av spillbitar från trallen...praktiskt, bra och ekonomiskt:-P Enligt Richard är det det fulaste han sett....jag är väl inte benägen att hålla med. Det kanske inte är absolut snyggaste jag skådat men det duger gott...och framför allt kan inga djur kan ramla ner emellan.
Foto: Snickeri på hög nivå󾌪 Altanstaketbygget är igång och enligt Richard Leuchovius är det fulaste han sett󾌯 Själv tycker jag inte det blev så tokigt󾍇
Klockan 22:00 var första delen på plats och vi gav upp, gick in och käkade ägg, sill och potatis och kollade på film....

Idag är det dags att jobba mitt näst sista pass innan semestern men börjar sent så innan dess blir det mer bygge...men först ska Wera introduceras för vårt hundpromenadgäng:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar