torsdag 26 juni 2014

En vecka med Wera

God morgon!
Idag har det gått en vecka sedan Wera "flyttade" in här på prov och veckan har gått fort! Wera har anpassat sig till vår "vardag" över förväntan och hon fortsätter hon vara den hund som vi letat efter. Hon har ett väldigt behagligt temperament, är lugn och fin i vardagen (som ju faktiskt är typ 95% av tiden) men har samtidigt ett bra tryck vid träning, ett tryck som passar mig! Inte för mycket och inte för lite!

Hon är dock inte så villig att leka och kampa med leksaker men jag tror att det inte ska vara några problem att utveckla den biten, och vi har redan börjat lite smått. Steg ett är att finna en leksak som är mer intressant än någon annan! Tips tas gärna emot på det här med lek och lekutveckling!

Igår körde vi ett tredje agilitypass (varje pass har varit max 8 minuter och enbart hopphinder) och det går framåt! Hon är jäkla smidig alltså...om man jämför med Isa som är lite mer "klumpig"... 

Wera blir också allt bättre på det här med att umgås med höns och katter, igår låg hon på gräsmattan lös när de små kycklingarna gick förbi utan at röra en fena:-O På kvällen fick hon dock för sig att sätta efter Dexter en bit men det gick att avbryta! Katterna får fortfarande se upp men Ebba har i alla fall vågat sig upp ur källaren nu. Gertrud är väl mer skeptisk än och håller sig på sin kant:-P

I måndags spenderade vi några timmar i Frillesås där vi (Isa, Wera, Richard och jag) gick en lång promenad längs med havet, fikade, tränade lite inkallning och rallylydnad och gick förbi Träminuten och köpte trallskruv. Richard är också helt stormförtjust i den lilla damen och jag tror inte vi gått en promenad där han inte sagt "hon är så alert".
Foto: Pausar bygget för en strandpromenad󾬐
Foto: Idag har vi haft en fantastisk dag❤️ 
I tisdags började vi med en promenad till Ölmevallasjön, där Isa fick simma, Wera vägrade:-P På kvällen var vi på GMBK och tränade rallylydnad. Isa och jag ska ju tävla fortsättningsklass i helgen och jag tänkte att det kanske var bra att lära sig skyltarna innan dess:-O Wera och jag körde också några skyltar, och där ska vi framför allt jobba på att hålla fokus mellan skyltarna och ett snabbare sättande:-)
Foto: 󾭛
Igår jobbade jag på dagen och när jag stämplade ut började SEMESTERN! 4 veckor från och med nu:-) Började med altanfika, sedan skruvade jag fast den sista biten på altanstaketet och lite senare tog vi alla fyra en liten löptur (med betoning på liten:-P) Bara 3,5 kilometer men ändå och vi avslutade dessutom med att gå samma runda, så totalt blev det 7 km:-) Wera tyckte det var superskoj och hängde på fint, fast hon orkade inte riktigt med Richards spurt på slutet...
Foto: Fika med världens bästa sällskap󾬐󾬐󾬐
Foto: Började första semesterkvällen med en löptur󾮗
Foto: Och grillchill😎😎😎
Idag blir det promenad, hemmafix och ikväll ska vi till Varbergs Brukshundklubb för Isa och jag ska tävla:-O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar