torsdag 11 september 2014

Det där med lagom?

God morgon!
Häromdagen la jag upp ett litet filmklipp på facebooksidan "Träna hund" på när Pi och jag tränar läggande för andra gången i hennes liv och vi har fått en helt otrolig respons! Jättekul verkligen!

Faktum är att jag själv är lite förvånad över Pis alerthet och pigghet vad det gäller träning över lag...ja, det är jättesvårt att förklara men det är som att man tänker sig att en hund ska vara på ett sätt och så stämmer det liksom inte alls:-O Det är så klart jättekul och positivt, men kan också vara lite farligt eftersom det lätt blir att man, eller i alla fall jag går lite för snabbt framåt.
Jag har dock bestämt mig för att hur pigg och alert och träningsvillig lilla Pi är (oavsett om det gäller agility, lydnad eller något annat) så kommer jag vara otroligt noga med att det inte blir för mycket av det goda och vi ska gå låååångsamt framåt ha kul!

Bara en tanke!
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar