lördag 27 september 2014

Känslan och farten viktigare än resultatet i sig!

Idag har Isa och jag (och Pi) varit iväg på vår första agilitytävling på ett bra tag (känns det som i alla fall). Vi har haft en välbehövlig paus och som jag skrev i ett tidigare inlägg har vi den senaste månaden mest pysslat med saker som kommit oss för.

Det var i alla fall en inofficiell tävling som hölls på SBK Göteborgsavdelning. Nära och bra och inte så många startande. Helt perfekt liksom! Mitt enda mål för dagen var att hitta känslan och springa på....och jag kan helt ärligt skriva att jag vid starten faktiskt på riktigt kände att resultatet inte skulle spela någon som helst roll. En helt ny upplevelse för mig som är tävlingsmänniska in i benmärgen och som ofta (läs: i princip alltid mer eller mindre) "säkrar" loppen och fegar lite, fast jag kanske inte alltid vill erkänna det själv:-P

Nu är det ju så att om man tävlar i klass tre medium räcker det faktiskt inte att nolla loppen utan man måste (oftast) ha en grym tid också eftersom det finns ganska många duktiga ekipage i vårt avlånga land nu, så varför inte satsa på det?

Tiden på dagens agilitylopp där vi slutade 7:a är mer värt än själva placeringen:-)

Isa och jag kommer med allra största sannolikhet aldrig komma så långt som till SM eller så men det hade varit så kul att få en enda liten SM-pinne...bara en liten fjuttig pinne, vilket med lite tur faktiskt inte är helt omöjligt. Skulle det nu trots allt aldrig inte ens blir någon SM-pinne så vill jag ändå känna att vi verkligen gjort vårt bästa för att försöka så varför inte släppa tanken på att bara göra ett nollat lopp? Det är dessutom är det såååå mycket roligare att tävla när farten finns där! Ett lite luddigt inlägg kanske men summa summarum så är jag grymt nöjd med vår dag...båda loppen!



 
Pi har varit med på tävlingen hela dagen och skött sig lika exemplariskt som hon brukar. Hon har fått träffa en hel del snälla lugna stabila hundar, tittat lite på de som tävlade och däremellan legat i bilen och sovit.

Mina fina flickor<3
Bilden tagen av Johanna Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar