torsdag 5 september 2013

Nu kör vi=)

Över två veckor har gått sedan sista uppdateringen här från Lilla Harestorpsvägen och det är ju faktiskt en mindre skandal. Jag har många gånger påbörjat små inlägg men liksom inte haft förmågan att avsluta dem, min nu...nu känner jag att blogglusten är tillbaka, bland annat eftersom att uppdateringar efterfrågats av icke facebookanvändare=)
Då så mycket har hänt får jag väl summera de sista två veckorna lite snabbt och det mest väsentliga är väl att hönsen är på plats. Äntligen! Sex stycken hönor och en tupp vågar sig nu ut i hönsgården på dagarna efter en ganska tuff start här hos oss, då Isa tog sig in i hönsgården redan tredje dagen (tror jag det var) och fick sig en liten smakbit av en av de svarta hönornas fjäderskrud:-O Men som sagt,  de klarade sig allihopa, Isa har inte tagit sig in något mer och igår kväll fick vi vårt första ägg:-)


Vad har mer hänt då? Jo, vi har jobbat, tävlat både lydnad och agility med både Isa och Meya (med blandade resultat, (Isa och jag vann till exempel KM i agility på Billinge BK för tredje året i rad, hihi), promenerat långa härliga promenader här omkring Harestorp, gjort iordning lite i vardagsrummet, cyklat med båda (!) hundarna utan mindre konflikter, fikat med Elin Larsson, inspekterat minireningsverket, hälsat på Richards familj i Skövde och mycket mycket mer=) Nu pallar inte min nacke att sitta vid datorn mer så...hej hopp tills vi hörs nästa gång=)





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar