onsdag 9 juli 2014

GULDagility - en liten sammanfattning

Ojojoj, säger jag bara om GULDagility 2014! Mitt livs agilityupplevelse måste jag nog våga påstå...ja mitt livs hundupplevelse någonsin och det här var verkligen vad jag behövde efter en tuff vinter och vår! Så många grymma hundar och förare, så skön stämning, så bra arrangemang, roliga banor, fint väder och GULDfinalen...ja listan på kan göras hur lång som helst!

Att vistas bland och tävla mot Sverigeeliten gav mig dessutom också en jäkla spark i baken. Isa är inte så snabb, och kommer aldrig bli så snabb som de bästa, men vi skulle fasen försöka komma under referenstiden i alla fall, det var mitt mål i alla loppen (totalt 8 stycken)! Här kunde man inte snålspringa och bara satsa på ett felfritt lopp, nej här var det KUTA som gällde och driva på Isaskruttan som tusan för det fanns liksom ingenting att förlora! Och det gjorde vi som aldrig förr...och det är ju så mycket roligare med agility då!!! Jag är så sjukt nöjd med alla våra lopp och tar med mig så mycket positivt från Kalmar...inte minst tar jag med mig att jag KAN lita på min hund!
Vi har till exempel gjort 7 felfria slalom av 8 möjliga...från alla håll och jag har gjort byten jag aldrig gjort på tävling förut och jag tror banne mig inte vi missade ett "runt" kommando mer än en gång! Här är en film på ett av de loppen jag är allra mest nöjd med (hade gärna lagt upp fler men vår gamla dator är så sjukt seg!)
Förutom denna agilityfest så hann Richard, hundarna och jag också med att uppleva Kalmar lite mer turistmässigt också, det var ju trots allt också vår semesterresa för i år. Vi besökte Kalmar slott, promenerade en lång sväng i staden, käkade tapas och vi åkte även över en sväng till Öland och tog en promenad. Vi hann dessutom med att avnjuta hotellfrukosten varje dag...och Richard käkade väl frukost för hela 2014 tror jag:-P Hundarna har skött sig så himla bra och jag bara älskar dessa underbara varelser!

Nu är jag är så sjukt taggad att träna mer och det Isa och jag ska träna på inom den närmsta framtiden är:
Kontaktfält - i och med farten har slarvet kommit
Mer självständiga tunnelingångar med krångliga ingångar
Blindbyten!

Med Wera ska vi börja lära in slalom:-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar