fredag 19 juli 2013

Bullbak och hönshusplanering=)

God morgon! 
Igår började dagen tidigt. Richard som hade jobbat sin första natt efter semestern kom hem klockan 06:00 och då vaknade jag (såklart!) och gick upp. Vi käkade långfrukost, Richard gick och la sig och jag och hundarna åkte till Åsa, parkerade bilen vid ICA och promenerade ner till Rågelund. Nästintill folktomt och jättehärligt=) När vi kom hem därifrån gjorde jag ett försök till att sitta i trädgården och sola lite men det blåste så förbannat att det var helt omöjligt. Synd att det alltid ska blåsa så=(.

I stället spenderade jag några timmar i köket. Bakade kanelbullar, vetebullar och småkakor med en liten touch av hundhår, så det blir när man har hundar som fäller:-P
Eftermiddagen gick och jag som trott att det var onsdag hela dagen kom på att det faktiskt var torsdag och fick lite smått panik! Dels för att jag som sagt trodde det var onsdag och dels för att jag skrivit upp i min kalender att Meya och jag ska tävla på söndag men det i själva verket är imorgon! Det betyder att jag missat i planeringen med två hela dagar! Nåväl. Oavsett hur det går så blir det antagligen vår sista start i tvåan ändå. Precis som på förra tävlingen ska vi fokusera på fokus innan och mellan moment och det vore hemskt kul att få till ett bra fritt följ! I höst satsar vi på en start i trean=)

När Richard vaknade vid halv fem fikade vi på de nybakta bullarna och gick ut och satte igång planeringen för vårt hönshus på riktigt! Vi ska bygga ett fristående litet hus som ska stå inne i carporten och så ska vi ha en liten gård ut på andra sidan. Vi börjar väl med åtta-tio hönor och en tupp. Myyyysigt=)

Eftersom syrran och hennes kompis kom förbi på fika på kvällen och Richard skulle iväg till jobbet igen så hann vi inte så mycket längre men idag sätter vi igång med byggandet så fort Richard vaknat! Nu ska jag sjukgymnastisera, fixa lite och sedan ta en promenad med hundarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar