fredag 5 juli 2013

Dagarna går alldeles för fort!

Redan fredagkväll och tiden bara springer iväg! Igår kväll var jag och hundarna ensamma hemma medan Richard var iväg på tapasfest hos en arbetskamrat. Trots det så gick kvällen jättefort...jag klippte gräset och Meya följde mig varje meter...Kul grej den där gräsklipparen! Sedan gick vi upp i skogen en sväng och tränade lite apportering med kaninskinnet jag köpte i våras. Kul! Måste säga att jag har en riktig arbetsmyra till golden och duktig är hon med!

Isa fick såklart också hämta några gånger men hon gör ju lite på sitt egna lilla vis. Ibland kommer hon in med den och ibland inte...när det gäller kaninskinnet så kommer hon för det mesta inte in. Bytesbenägen hund alltså! När vi kom hem käkade jag middag (läs macka och te) framför ett avsnitt av "Morden i Midsommer" och när filmen var slut skruvade jag ihop de nya IKEA-kastrullerna och vips så var det dags att hämta Richard i Kungsbacka.

Idag började jag dagen med långfrukost för att sedan gå ut i trädgården och träna lite slalom med hundarna. Med Meya går det framåt och hon blir allt mer självständig. Med Isa klarade vi för första gången ett bakombyte när hon är inne mellan pinnarna...det trodde jag aldrig! Nu vill vi tävla snart! Eftersom Meya och jag ska tävla lydnad snart blev det också några "rutan skick" och en omgång fjärr. LYX att ha en trädgård att träna i=)
 
Lagom tills dess att vi var klara hade Richard vaknat till liv och medan han käkade frukost gjorde jag iordning alla hundprylar som fram tills idag legat i en påse i garaget. Nu är det ordning och reda igen.

När Richard var klar med sin frukost pillade vi lite med trappen, där vi först tänkt att komplettera  räcket med ett par extra plankor men efter ett noga övervägande beslutade vi att strunta i räcket och bygga agilityhindren av virket vi köpt istället:-P Sedan käkade vi lunch och åkte ner till Frillesås en sväng där hundarna bland annat fick bada i havet=)
 


 

När vi kom hem fikade vi (ute såklart:-P) innan vi fixade iordning garage och förråd. Mycket grejer vi har alltså men nu är nästan allt på plats och det bästa är att vi har plats för mycket mycket mer! Nu har vi precis ätit hemmagrillad kyckling och fy tusan vad gott det var! Ett glas vin på det och fredagen är så komplett som den bara kan bli:-P Livet leker!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar