torsdag 27 februari 2014

6-månaders Kelpie...behöver jag säga mer?

Phu...kan väl säga att det här med att ha en kelpie på 6 månader i hemmet är lite mer enerverande än vad jag trott och det är TUR att hon bara är här ibland...och jag tror Isa håller med mig till 100%! Juno började denna torsdag med sjuttielva varv i trädgården och att länsade sedan hela gräsmattan på hönsskit. Medan jag käkade frukost hann hon med att riva ner både en blomkruka och en lampa i fönstret och när hon sedan började försöka äta upp Isas matskål beslutade jag mig för att ta med Juno och Isa till Fjärås Bräcka där både de få springa av sig ordentligt.

Detta trots att jag i morse vaknade med någonslags konstig förbannad smärta under foten och det känns nästan som att jag går en liten kudde. Nåväl, smärtan i foten kunde jag lindra med lite Alvedon och Ipren men åt galna Juno fanns inte så mycket mer att göra än att göra henne riktigt trött. Så medan hundarna sprang runt som små idioter njöt jag av naturen och det blev tillslut en runda på 2,5 timmar innan det var dags att åka hem igen.

Smärtan i foten består men Juno sover gott:-) Phu...

Nu blir det lite lunch och sedan vila innan det är dags att lämna Juno hos matte Elin och sedan åka vidare till Kungliga Hundar där Isa och jag ska på agilitykurs:-) Måtte foten vara så snäll och bli bättre tills dess! Puss och kram!

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar