torsdag 27 februari 2014

Agilitykursstart...och årets första fästing...

Idag var det äntligen dags för agilityhandlingskursen för Elin Fahlgren på Kungliga Hundar som Isa och jag sett fram emot så länge nu. Faktum är att det är över ett år sedan Isa och jag gick på någon form av hundkurs av diverse anledningar:-O På väg in till stan handlade vi ett paket ekologiska belöningsköttbullar på Willys och körde sedan och lämnade Juno hos Elin (matte) som bjöd på tacos och kladdkaka:-)

Väl framme vid Tagenevägen där jag trodde att kursen skulle vara fick vi reda på att den skulle hålla till på Åskvädersgatan istället, typiskt att det alltid ska hända mig! Som tur var så var det en till som skulle gå kursen som också kört dit först. Jag körde efter henne till rätt hall för annars hade jag aldrig hittat dit själv!

Eftersom vi då kom 20 minuter för sent hade de andra redan börjat banvandra och körde igång och vi fick vänta på vår tur. Bra träning i fall man skulle råka komma försent till en tävling någon gång, dels att lära sig en bana genom att titta på men också bra träning för mina inte alltid så stabila nerver. Vi fick sedan i för sig banvandra själva men bara i typ två minuter innan det var dags att köra igång och jag måste säga att Isa skötte sig väldigt bra.

Som vanligt när Elin håller kurs så fick vi en massa små tips som gör stor skillnad för både mig och Isa. Eftersom vi är 6 deltagare på 1,5 timme så blir det en del vila men det gör ingenting alls, tvärtom så lär sig mycket av de andra och Isa orkar dessutom inte mer. Hellre tio minuters kvalitativ träning än en timme flum så denna typ av kurs passar oss perfekt! Nu längtar vi till nästa gång och då ska vi se till att komma i tid!
Foto: Agilitykursat ikväll med denna grymma lilla hund<3
 
PS. Hittade årets första fästing på Isa idag...blääääää! 

2 kommentarer:

  1. Urk! Hittade inte nån fästing på Juno men däremot en typ växttagg. Så går det när man är en galenpanna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Växttagg är inte heller så trevligt men de sprider inte Borrelia i alla fall!

      Radera

Sidvisningar