tisdag 25 februari 2014

#lovelife

Idag efter jobbet unnade jag mig en välbehövd massage av min lite småstela rygg/nacke hos kollegan Jovita. Somnade gott på massagebänken och vaknade upp som en ny människa. Kan verkligen rekommendera er som bor i Kungsbackatrakten att boka en tid hos henne (hon håller till på Syrengatan 2 i Kungsbacka). På väg hem ringde Richard och frågade om jag ville ha kaffe? Självklart, en kopp kaffe eller två går ju alltid ner! Väl hemma möttes jag av både hund, katter och höns som kom springandes på gårdsplanen när bilen rullade upp. Åh...älskar dessa djur alltså!
  
Inne i köket stod kaffet klart och en knäckemacka med ost, kaviar och potatis till det och lyckan var gjord:-) (för er som inte testat denna underbara knäckekombination säger jag bara en sak: TESTA för det är så himmelskt gott!) Richard och jag peppade sedan varandra till att ge oss ut på årets första joggingtur. För mig var det första riktiga joggingturen på typ två år...om inte ännu längre...(på grund av diverse knäbekymmer med operation och allt vad det innebär) 
Heja oss=)
 
Det blev ingen lång runda (3,5 kilometer) och det gick inte så lätt som när Isa, Richard och jag sprang milen på Billingen två dagar i veckan men vi sprang hela vägen och nu jäklar! Knät verkar hålla och hjälp vad vi ska träna nu...det behöver vi alla. Min kondition är katastrof jämfört med vad den tidigare varit och katastrof är också Isas sätt att föra sig i koppel när vi springer:-P Skärpning till Hundlöpet om vi ens ska våga visa oss där:-P
 
Nu har jag precis klämt i mig två äggmackor och ska försöka lägga mig i tid (med betoning på försöka). I morgon väntar nämligen en sår/trycksårsutbildning i Halmstad och det ska bli riktigt kul! Richard jobbar i natt och har på vägen dit shoppat en, för framtiden välbehövlig grej vi hittade på Blocket? Kan ni gissa vad det är? Kika in på bloggen imorgon så får ni se=)
 
God natt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar