lördag 15 februari 2014

Altandiskussion, kobok, bristande motivation och Meyauppdatering

Igår kväll när jag kom hem från jobbet började jag och Richard diskutera altanen som vi planerar att bygga nu till våren. Det gick väl lite sisådär. Åsikterna om hur den ska se ut skiljde sig åt och vi kom i princip ingenvart alls. Försökte googlade lite och det finns ju typ en miljard olika konstruktioner och utformningar och de flesta är ju ganska snygga på sitt vis. Jag skulle helst vilja ha en altan som går runt huset och ihop med vår huvudentré...men det tycker inte Richard. Operation övertalning är nu påbörjad och fortsättning följer...:-P

Senare på kvällen/natten började jag bläddra lite i en bok om Kor som jag fick av pappa för ett tag sedan och fastnade totalt. Jag som i princip ALDRIG läser sträckläste halva boken bara sådär...det var ganska många fina bilder mellan raderna men ändå:-O Grymt bra, mysig och lärorik bok alltså helt i min stil!
Foto: Kvällsläsning<3
En bok om Kor - helt i min stil
Idag hade jag satt klockan tidigt för att hinna gå en långpromenad med Isa innan damstafetten i OS (börjar 11) men jag måste säga att motivationen till den promenaden försvann så fort jag kikade ut genom fönstret och beskådade det inte så underbara vädret. Snacka om rusk! Trots denna bristande motivation ska jag nog ändå försöka ta mig ut en liten stund i alla fall då ytterligare en kväll ska spenderas på jobbet och det är alltid gött att ha motionerat lite innan det!

Och en liten Meyauppdatering...
Hon hade skött sig helt grymt hos veterinären igår och de konstaterade att det går åt rätt håll med läkningen. Hon behöver inte komma på återbesök mer om det inte blir några komplikationer men ska däremot ta det lugnt några veckor till, vilket hon verkar fixa bättre än väntat. Lilla Meyaskrutt<3
Foto: Däckad vovve !
Tröttsamt med veterinärbesök<3 (en bild som Erika skickade igårkväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar