söndag 10 november 2013

Här händer det grejer:-)

I fredags innan jobbet promenerade Meya och jag med Cissi och hennes fina hundar. Det gick väl inte direkt så bra som det brukar. Halvvägs in i promenaden blev det slagsmål över någon doft invid en gran. Nu i efterhand känns det ganska dumt att jag ens hängde med eftersom Meya löper och jag vet att hon blir mer sur, rabiat och vaktig än vanligt mot allt och alla då. Även här hemma mot Isa. Nåväl, nu ska vi nog hålla oss på vår kant tills dess att löpen är över. Hormonstinna tonåringar är inte det lättaste!
Inte lätt att vara löptik!
Igår vaknade vi tidigt hela familjen, åt frukost, åkte till Halmstad Hundarena där Isa och jag startade agility- och hoppklass 2 och diskade oss i båda loppen. Vi gick en promenad i Halmstad, åkte till Mc Donalds, åkte till JULA och köpte målargrejer och lite annat smått och gott, åkte till RUSTA och köpte färg (nu jäklar ska här målas väggar, dörrar och möbler!), åkte hem från Halmstad, gick ett spår med vardera hund och efter Meya hängde jag som en vante i spåret. Vi fikade på goda kakor, Richard satte upp en lampa i gästrummet, jag målade två dörrar från bruna till vita, vi käkade pannkakor, satte upp de målade dörrarna igen och kollade sedan på ett avsnitt av Blacklist.
Frukostkaos:-P
Så jäkla goda!
Idag vaknade jag vid halv nio efter att ha sovit non-stop i 10 timmar (!). Gick ut lite med hundarna och till min stora glädje hörde jag ett "kuckeliku" från hönshuset för fösta gången. Dexter har idag gått från lillpojke till man:-) Hihi. Nu har Richard och jag käkat frukost. Jag ska ut med hundarna på långpromenad och Richard ska in till Kungsbacka och hämta Peter (Richards pappa) som ska hjälpa oss att bygga en veranda. Äntligen! Här händer grejer på både ut- och insida av huset just nu:-) Före och efterbild på verandan kommer såklart när den är färdig!

Ha en go söndag allihopa!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar