tisdag 5 november 2013

Spår.

I morse fick jag upp min vanligtvis sjusovande sambo i tid och vi tog med hundar och spårgrejer och åkte till mina hemtrakter i Frillesås (vid kyrkan) och la ett personspår (på äng) på ca 600 meter. Under tiden som spåret låg till sig så åkte vi till min mormors grav och tände ljus. Idag skulle hon nämligen fyllt 95 år. Min älskade mormor som betytt så otroligt mycket för mig och som jag tänker på och saknar varje dag.
<3
När det var dags att spåra fick Meya gå först för att undvika den stress hon bygger upp när hon får vänta vid utomhusaktiviteter. Och som hon spårade. Lite speedat tempo kanske men inget slarv. Stort plus på det! Isa och Richard fick gå samma spår - ja, jag vet. Latmannafasoner. Men eftersom det är för aktiverings skull så varför inte? Hon tuffade också på som att hon inte gjort något annat! Grymt kul det där med spår=)

Spårhunden Meya

Spårhunden Isa 
Hundarna fick sedan springa av sig lite innan vi for in till Frillesås City för lite miljö/hundmötesträning. Så mycket av hundmötesträningen blev det dock inte så mycket av. 1 timmes promenad och inte en hund syntes till. Typiskt! Men det blev i alla fall en trevlig tur. Hoppas på bättre lycka med hundmötena nästa gång:-P Vi åkte hem igen och käkade lunch. Jag stack till jobbet där kvällen har varit så bra så. Lugnt och skönt men nu är det bäst att hoppa i bingen för imorgon klockan 06:15 kommer Elin och lämnar lille Juno:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar