torsdag 23 maj 2013

Lite allt möjligt...

Då har denna torsdagen snart passerat och helt ärligt har jag faktsikt fått en hel del gjort, ja faktiskt alla punkter jag skrev att jag skulle göra i morse. Det där med att-göra-listor är toppen! Ska försöka fortsätta med det så länge jag är sjukskriven...vilket läkaren har beräknat att jag ska vara till den 10 juni. Jag själv planerar dock att börja jobba igen den 3 juni. Hur det blir med det får vi väl se:-P

Okej, jag har fått mycket gjort...men vad? Jo, för det första har jag röjt lite här hemma och rensat lite papper...phu vad papper man har i det här så kallade papperslösa samhället:-P Därefter tog jag med Isa, Meya och lydnadsträningsväskan ut en sväng i det fina vädret. Meya och jag tränade rutskick så det stod härliga till och hon var grym alltså! Meyas nya favoritbelöning är en kong-boll hon hittade i en skog vi var i en gång och för den kan hon springa till rutan hur många gånger som helst! Isa och jag tränade inte på någonting speciellt utan hon fick mest springa efter kongen några gånger fram och tillbaka. När vi kom hem igen hade vi fått post. Ett stort grönt kuvert med Isas VGW-bälte i...wiiihooo. Passar perfa! Mindre roligt var det att öppna brevet innehållandes min lönespec för maj månad=(...usch...inte tänka mer på det nu!
Finaste<3

Jag gick till Maxi och handlade ett Scaliborhalsband till Isa (ett fästinghalsband som tidigare fungerat super) och också lite ingredienser till mitt långkok jag gjort nu ikväll. En mustig köttgryta på några nötbitar jag hittade längst in i frysen. (Det är sån mat man kan göra när man är hemma om dagarna:-P). Medan grytan gottade till sig det sista och riset svällde så gick jag och Meya ut och tränade lite slalom med de nya slalompinnarna jag fick av Richard i födelsedagspresent. Det var väl kanske ingen höjdare att träna agility med ett halvkasst ben men vi fick i alla fall tränat på det vi skulle: ingångar från rätt håll!

Isa fick snällt vänta på sin kvällsaktivitet till dess att Richard vaknade. Då tog de en liten cykeltur och Richard konstaterade att Isa har ganska kass kondis! Richard och jag avnjöt sedan den goda grytan (vid köksbordet och inte vid TV:n) innan han åkte till jobbet igen och jag satte mig framför TV:n med datorn i knät.
Mums=)

Egentligen kanske jag inte gjort så mycket idag när jag väl tänker efter men allting tar ju minst tre gånger längre tid än vad det brukar göra när man inte kan gå ordentligt:-P

Imorgon när jag vaknar av att Richard kommer hem från jobbet är det bara 32 dagar kvar tills vi FLYTTAR!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar