söndag 26 maj 2013

Hönsdrömmar!

God morgon! 30 dagar till flytt idag och i natt drömde jag om höns och hönsgårdar. Självklart ska vi ha en liten flock när vi kommit iordning i huset:-D Frågan är bara vilken ras och hur många? När jag var liten hade jag några hönor av lite olika raser men började med en dvärgtempeltupp (som mamma fick av en kollega tror jag) och två hönor (som vi köpte på Stättared tror jag) Alfred, Berit och Gerd. Alfred var dock inte så snäll. Han jagade oss barn när de var lösa:-P

Såsmåningom blev det såklart kycklingar och det blev det fler och fler hönor. Jag bytte lite kycklingar med en kompis och vi fick också en utmobbad höna från mammas jobb. Agda. Hon hade inga fjädrar alls när hon kom men hon blev jättefin efter ett tag med vår snälla flock:-) Jag minns också speciellt en av våra första kycklingar som växte upp och blev en fin och jättesnäll tupp (till skillnad från far sin). Lill-Alfred, han var en  genomsnäll tupp som lärde sig en massa konster och trix=) Åh vad jag längtar nu!
Tror detta är Alfreds barn med sina kycklingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar