fredag 31 maj 2013

Meya - en älskvärd galenpanna till hund!

Har inte blivit så mycket till flyttpackning idag heller. När Richard kom hem från jobbet bestämde vi oss för att på något sätt ta oss till Binas Hund och Katt för att köpa märgben. Till slut blev det så att Richard fick gå med hundarna och jag tog cykeln (bäst för mitt knä) till Meyas stora förskräckelse. Hon är minst sagt ovan att gå med Richard när jag är med och beter sig som jag vet inte vad!? Helt hopplös! Drar och sliter i kopplet, hoppar som en tok, biter i kopplet...ja allmänt ohyfsad! Detta ledde till att VGW-bältet sprack i min silvertejplagade söm och nu hoppas jag innerligt att den nya selen från AMOKEN kommer snart!
 
Men skam den som ger sig. Ju längre promenaden skred desto bättre gick det ändå för stackars Richard som kämpade på bra med galenpannan Meya. När hon sedan släpptes lös längs med ån sprang hon som en blådåre...hur mycket energi har den hunden egentligen??!! Fram och tillbaka längs med ån, upp och ner i vattnet och fram och tillbaka igen. Isa sprang med men inte på långa vägar som Meya.
 
På Binas köpte vi märgben och lite vompinnar (luktar för jävligt men hundarna älskar det) och gick/cyklade sedan längs med ån tillbaka hem och Meya sprang lika mycket då. Helt crazy! Väl hemma igen var vi hungriga som få. Tog först en kaffe på balkongen (Richard tog en öl) och hundarna fick varsitt av de inköpta märgbenen. Sedan gjorde vi (läs jag) en favorit i repris till middag. Hemmagjorda hamburgare med bröd och pulvermos. Mumsigt värre! Nu blir det film och ett glas rött! Ha en bra fredagkväll!
Gott!!!
 
Värre galenpanna än denna tjej finns nog inte men vi älskar henne ändå<3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar