måndag 27 maj 2013

Måndag...och på bättringsvägen!

Det är måndag och ytterligare en dag i sjukskrivningens tecken väntar... Vad som ändå känns mycket positivt är att jag igår gick en (mycket) liten kvällsrunda utan kryckor OCH det kändes helt okej. Weeiii:-D. Imorgon blir det besök hos sjukgymnasten och då hoppas jag på att få lite nya övningar och också lite mer information om hur mycket jag får belasta och så. Jag kommer vara supernoga med all träning framöver för jag vill så gärna att det ska bli bra...Speciellt eftersom jag fått höra i fem år av typ en miljon olika doktorer att det inte har gått att göra något åt mitt knä (eftersom jag är reumatiker och det har säkert med det att göra) och nu är helt plötsligt kanske jag såsmåningom kan springa igen utan att ha ont. Snacka om vändning! Lääängtar! Allt eftersom jag tillslut fick tjatat mig till en remiss till en ortoped som gjorde en artroskopi och hittade en skada och åtgärdande den (och förhoppningsvis blir det bra) TUR för mig att jag kan tjata ibland! Springa är ju så gött!
Imorgon ryker plåstren!
Det här med att "vila" är ändå ingenting för mig, och än mer rastlös blir jag när Richard jobbar nätter och sover hela dagarna. Men jag har fått och får intala mig under tiden jag gått hemma nu att det har en positiv utgång i slutändan. Det handlar ju dessutom "bara" om en eller kanske två veckor till och jag har ju faktiskt gjort en hel del (bra och dåligt) som inte hade blivit gjort om jag inte varit hemma. Som till exempel har jag:
  • Startat en ny blogg
  • Läst igenom och sparat ner hela min gamla blogg på datorn http://isaojag.blogg.se/
  • Sorterat bilder och filmer på datorn
  • Blivit alldeles för aktiv på Instagram
  • Laddat ner och sorterat appar på telefonen
  • Tränat lydnad med hundarna två gånger om dagen (det blir ju inga långpromenader)
  • Flyttpackat lite grann
  • Sett en massa bra och dåliga repriser på TV (typ Djurakuten)
  • Ätit x antal kilo chips och choklad (jag ska ju ändå springa så mycket sen när jag är bra:-)
  • Druckit x antal koppar kaffe (mycket kaffe blir det)
  • Promenerat x antal varv runt Björkris
Det känns som jag inte gjort någonting vettigt men faktum är att jag varit ute en hel del med hundarna och så men de behöver ju liksom vila lite ibland med...och det är ju faktsikt 24 timmar på ett dygn och det är ganska många timmar...
Det som ändå är allra mest positivt av allt är att både Isa och Meya visat ett sånt lugn när vi varit ute (de har bara dragit omkull mig en gång;-) och de har varit sjukt lugna och fina inomhus med. Duktiga älskade fyrbeningar<3

Så vad ska hittas på idag? Jag ska:
  • Klippa mig
  • Träna lite slalom med hundarna (och kanske också lite lydnad)
  • Kolla på Räddad av konstiga höns på SVT Play
  • Vänta på svar angående en efteranmälan till en lydnadstävling snart!
  • Boka fönsterputsning (tack regeringen för ROT-avdraget!)
Ett inlägg hipp som happ...men det bjuder jag på! Ha en bra dag så hörs vi=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar