tisdag 28 maj 2013

Ingen agility på 10 veckor, då får vi hitta på annat...som lydnadsträning till exempel

Idag har jag (Boel) varit hos sjukgymnasten och fått lite nya knäövningar och dessutom behöver jag inte ha kryckorna längre, förutom när jag ska gå längre sträckor. Weei. Lite surt bara att jag måste vänta 10 (!) veckor till innan jag får springa alls. Springa som i agility typ och där gick den tävlingssäsongen...om inte Richard får för sig att anmäla till någon tävling då:-P Men nu ska jag inte vara negativ utan försöka tänka på vad jag kan göra istället!

Idag när Richard och jag kom hem från våra ärenden på stan tog vi med hundarna, de nya slalompinnarna och lydnadväskan ner på gräsmattan här utanför. Richard sprang lite slalom med Isa och det gick hur grymt som helst!

Meya och jag fortsatte sedan med ett kort (jättekort) lydnadspass. Alltså många gånger känner jag att det får se ut hur det vill bara känslan finns där, och med Meya finns känslan där nästan jämt. Hon är bara så rolig att träna med och det räcker för att få mig glad. Jag har fått kämpa och kämpa med Isa för att få henne motiverad till att ens göra någonting där hon måste hålla ut i mer än 10 sekunder utan belöning medan Meya är så glad och lättmotiverad till all typ av träning:-D Love that dog! (Jag älskar Isa med men på ett annat sätt). Idag gjorde vi lite stegförflyttningar/koncentration vid min sida och det går framåt. Jag ska däremot träna massor på nu att inte titta ner på hunden och sluta med alla DK:n!


Nu ska vi snart sova! Ha det gött!

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att det är tio veckor kvar men du gör ju sådana framsteg och ni verkar allt ha det ganska bra ändå ;)

    SvaraRadera

Sidvisningar