lördag 25 maj 2013

Lydnadsträning idag igen...

Halloj hej igen! Nyss inkommen efter ett lydnadsträningspass på gräsplanen här i Björkris! Som vanligt var Meya helt grymt peppad och så härlig och rolig att träna med=) Vi tränade på rutan från låååångt avstånd, apportering (ingångar) och lite fjärrdirigering där vi fick till några riktigt bra skiften från stå till sitt, inte från så långt avstånd dock men ändå...det tar sig! Jag har också märkt att hon självmant tar in en bättre position vid alla starter och avslut vid min sida=) Duktiga underbara hund! Tror faktiskt att jag så fort jag är okej i mitt knä ska anmäla till ett par tävlingar (klass 2). Det är ju roligt att tävla även om det kanske inte alltid går som vi tänkt oss!
Underbara älskade hund<3
På tar om att bli bra så är Isa lite halt på vänster bakben efter cykelturen i förrgår...det blev nog lite för tufft för "tanten". Därför vilar vi från all typ av träning (inte för att vi brukar träna så mycket annat än agility, men ändå) och tar bara lugna promenader och kör lite massage. Lugna promenader ja. Jag måste säga att det går över förväntan att "promenera" med båda hundarna i koppel på kryckor (hade aldrig fixat det utan VGW-selarna tror jag). Varken Isa eller Meya har nog gått så långsamt så mycket under hela sina liv:-D. Tror vi alla längtar efter en lång och härlig skogstur...men den som väntar på något gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar