onsdag 22 maj 2013

Lydnadsträning och LC (Lure Coursing)

Jajemän, då är jag och Isa hemma igen efter en liten utflykt till Bröndome tillsammans med våra snälla grannar Sara och Karl och deras saluki Aqila. Där fick vi nämligen chansen att prova på LC, eller Lure Coursing som det heter. Eftersom jag fortfarande hoppar runt på kryckor efter min knäoperation så fick Sara sköta det praktiska, dvs sätta på Isa munkorg och släppa henne efter trasan mm. Det var häftigt att se alla vinthundar springa...och vad Isa tyckte om det kan ni ju själva se på filmen:-P Tror hon hade sprungit lite bättre om det hade varit en riktig hare. Får se om vi gör om det! Alltid kul att testa något nytt och jag behövde verkligen komma ut lite. Rastlös är bara förnamnet!



Sötaste salukin Aqila
Isa är redo
Aqila springer=)

Meya och jag var ute en stund tidigare idag och tränade lite lydnad, testade lite höger och vänsterdirigering och det gick faktiskt ganska hyfsat. Glad hund! Det var kul att träna lydnad igen efter ett tags uppehåll...har ju blivit mest agility det sista, men som sagt, nu kan jag ju inte springa så bra så då får vi göra annat och ta dagarna lite som de kommer. Allt tar ju typ en miljon gånger längre tid än vad det brukar göra när man inte är helt fit for fight! Men skam den som ger sig! Med sjukgymnastik en gång i timmen och lagom aktivitet däremellan ska mitt knä nog bli bra såsmåningom och oj vad jag ska springa då!

Nu har Richard lånat en annan grannes bil och åkt iväg till macken för att fixa startkablar till sin bil som inte startade nu när han skulle till jobbet. Typiskt Renault och typiskt att min bil är på verkstad när det händer! Nåväl. Fram kommer han nog så småningom! Jag ska i alla fall ta det lungt resten av kvällen!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Sidvisningar