tisdag 10 september 2013

Redo att bli kattägare=)

God morgon! Har precis vaknat till liv efter nattens jobb (ska jobba en till) och fastän det faktiskt var en hel del spring kände jag ändå när jag åkte hem att "shit, jag trivs verkligen på mitt jobb". Har funderat ibland på om jag kanske skulle läsa vidare eller till och med byta bransch men nä, jag blir nog kvar på Vårdavdelningen i Kungsbacka ett tag till i alla fall. Nog om det!

Igår var jag och hundarna inne i stan en sväng medan Richard sov och sov och sov efter nattjobb. Först var jag inne på ÖoB (en väldans bra affär) och köpte diverse kattillbehör såsom en rosa kattlåda, kattsand, kattmat, några leksaker mm. Hundarna och jag gick sedan en promenad längs med Kungsbackaån innan vi åkte vidare hemåt igen. Stannade till på Lantmanna i Fjärås (också en helt grym affär) och köpte lite vete till hönsen, för det är de allt värda! Speciellt vår äldsta höna "Big Mama" ca 8 år, som inte bara tar hand om de små utan också kommit igång ordentligt med äggproduktionen igen. Ett ägg i går och ett ägg idag, bra jobbat gamling! Nu hoppas vi bara att de andra kommer igång också=)

Väl hemma igen passade hundarna och jag på att ta en lite längre promenad innan det började regna. 9 km PW några dagar i rad och mina höfter känns som en hundraårings men det är det värt! Speciellt när man får gå med två hundar som sköter sig så bra och får njuta av så vacker natur:-)

När vi kom hem gjorde jag och Richard slag i saken och gjorde iordning nere i källaren åt våra nya familjemedlemmar som anländer imorgon. Källaren tänker ni? Japp, det är så att Richard är lite allergisk mot katter och därför tänker vi att de får bo där till att börja med i alla fall och sedan har han en plan om att så småningom hypersensibilisera sig själv, får väl se hur det går med det:-P Förhoppningsvis vill katterna vara ute mycket också och jaga möss:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar