måndag 9 september 2013

Då var det måndag igen!

Efter en ganska så intensiv helg finns äntligen några (många) minuter över till en stund framför datorn. Så vad är det då som gjort helgen så intensiv? I lördags gick både Richard och jag av efter tre nätters jobb och jag vaknade klockan 12 och var oförskämt pigg. (Richard sov som vanligt lite längre:-P) Jag gick upp och pysslade lite, käkade frukost och tog med hundarna på en tänkt promenad. Vi har som sagt hittat en ny runda på 9 km som är helt underbar att gå! Vacker natur, hästar som betar, nyfikna kor, lösgående gäss och små glada utegrisar är bland annat vad som passeras på vägen. Under tiden vi gick tänkte jag att jag måste testa springa lite. Sagt och gjort, jag sprang och gick om vartannat och det kändes hur bra som helst i knät! Äntligen! Nu sprang jag ju i för sig inte så värst mycket men för varje litet framsteg blir jag så lycklig så, och dessutom var hundarna jätteduktiga!

När vi kom tillbaka körde vi till Åsa och handlade lite mat och på kvällen kom Anna och Romeo förbi på middag! Så hade hela den dagen gått.

Igår var klockan ställd på 06:50 eftersom det var dags för agilitytävling i Bollebygd. Efter frukost, rastning och hundar och utfodring av hönsen satte vi oss i bilen alla fyra och åkte iväg. Startade med Meya i klass ett och i första loppet lyssnade hon på mig jättebra, men eftersom hon bestämde sig för att hoppa genom ramen på däcket blev det en disk. I andra loppet var hon helgalen och lyssnade inte alls. Suck! Med Isa gick det inte heller så bra. Disk i båda loppen och det kändes inte alls bra. Isa lyssnade inte, jag var loj och banorna var konstiga. Punkt slut:-P Alla har vi dåliga dagar ibland! Trots att det nu inte gick så bra är det ändå väldigt trevligt att vara på tävling, speciellt när det är så fint väder som det var igår.

När vi kom hem var klockan nästan halv sex. Richard gick och la sig en stund inför nattjobb och jag övervägde länge huruvida hundarna skulle orka gå med på en promenad eller inte? Nu så här i efterhand fattar jag inte ens kunde tänka tanken att mina två galningar inte skulle orka!? Klart de orkar! När jag kom tillbaka blev det Wallander och en whiskeycola innan jag somnade som en stock.

Idag ska jag jobba natt men det är ju länge tills dess. Till att börja med nu blir det att gå ut en sväng till hönsen, gå en sväng med hundarna och sedan ska jag förbereda ett rum där våra nya familjemedlemmar ska få husera tills de kommit till rätta! På onsdag ska vi nämligen få hem två söta kattflickor som förhoppningsvis ska hjälpa oss att rent från möss=) Hoppas bara att det kommer funka med hundarna:-P
Foto: Tuppen Dexter

Nej dags att sätta igång! Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar