fredag 27 september 2013

Fina dagar går i ett...

Sedan i måndags lunch har det verkligen gått i ett. Hela måndag eftermiddag fixade jag inför den kvällens Partylite ljusparty som jag skulle vara värd för. Bakade bröd, bullar och pajer som jag serverade när gästerna köpt det de skulle:-) Det blev en trevlig tillställning och jag fick en del fina premier:-)

Tisdag, onsdag och torsdag har jag jobbat plus att det varit lite utbildningar vilket medförde övertid och tiden som sedan blev över ägnades åt vilda hundar, katter som är dåliga i  magen (igen) och höns. Var inne en sväng hos veterinären för att få lite råd om katternas magar (framför allt Ebbas) och de gav mig ett specialfoder (dyrt som attan) och en pasta att lägga på maten (också dyr som attan) och blir det inte bättre efter helgen kanske vi får boka en tid åt lille Ebba ändå.

Idag är jag i alla fall ledig och dagen har börjat bra. Ett ägg i hönshuset och en långpromenad från Åsa centrum till Rågelund strand och tillbaka till Åsa centrum igen. Hundarna var som tokiga på stranden med all rätt och det kändes gott i hjärtat att se dem så lyckliga:-) Väl tillbaka i Åsa handlade jag lite mat och nu sitter jag här vid datorn med lunchen bestående av Keso och kiwi. Gottigt. Katterna är ute och strax blir det brödbak:-) Nedan kommer lite bilder från de senaste dagarna:-)
Ett sånt äppleträd måste vi ju bara ha!



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar