fredag 20 september 2013

Värre matvrak än Isa, finns det? Svar: JA!

Herregud. Richard och jag har många gånger pratat om att det omöjligt kan någon individ som är mer matfixerad än vad lille Isa är men ack så fel vi hade. Isas matintresse är ingenting mot lilla Ebbas. Har aldrig varit med om maken! Nu har är hon ju i för sig en liten växande kattunge som rör sig och busar en hel del och som också haft diarré, men ändå, hon kan fasen äta hur mycket som helst. Eftersom båda katterna nu har varit dåliga i magen har de fått lite skonkost i form av ris blandat med kyckling, fisk eller mjukmat tre till fyra gånger om dagen (vi började med ganska små portioner men har successivt fått öka eftersom de inte blev mätta). Däremellan har de fått torrfoder men så fort man börjar greja med någonting i köket så vips, så sitter Ebba antingen på diskbänken eller vid skänken och försöker sno till sig en liten matbit och nu på morgonen fick jag verkligen hålla i min frukostmacka:-P
Matvraket Ebba!
Nåväl, hon växer som sagt så det knakar så hon behöver väl det antagligen (och mask har hon inte) så hon får mat när hon vill ha. Det är väldigt intressant det här med katterna. Så lika men ändå så olika. Ebba är hungrig, framåt, jättesocial och bryr sig inte alls om hundarna medan Gertrud däremot är mer försiktig. Hon är också social och hungrig men håller sig ändå lite mer på sin kant och hundarna kan hon fräsa till åt om hon tycker de är besvärliga. Gulliga som tusan är de dock båda två!

Nu ska jag göra mig iordning innan hundarna och jag ska ta en långtur i det fina vädret, precis som vi gjorde igår förmiddag. Tror eventuellt vi tar en ny runda men vi får se. Jag är helt kär i korna man passerar på vår ordinarie 9-kilometersrunda så som sagt: vi får se vart vi går. Det är i alla fall helt underbart att kunna gå/småspringa utan smärta i mitt högerknä!


 
(Vi har förresten beställt ett nytt vattenfilter som kommer nästa vecka! Ihhhhhh, inget mer gult vatten!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar