tisdag 22 april 2014

En löjligt bra påsk!

Förutom den lilla detaljen att vår diskmaskin slutade fungera lagom till påskafton så ljuger jag inte när jag säger att påskhelgen 2014 lätt varit den hittills bästa påsken i mitt liv!

Den började med jobb på långfredag och påskafton (och jag måste återigen säga hur lyckligt lottad jag är att få jobba där jag gör) och därefter har det gått i ett! Plockade upp Farah (som åkt från Skövde) i Kungsbacka på vägen hem från jobbet och vi skyndade hem för att hjälpa Richard fortsätta förberedelserna inför påskaftonskvälls påskfest. Duka, pynta, diska, duscha, mm och vi hann precis klart!

18:00 dök gästerna upp (och däribland också hundarna Wilma och Juno) och festen som sedan pågick i princip hela natten blev hur lyckad som helst, och det kan vi bara tacka alla som var med för:-). Vi började med fördrink och lite utelekar i det fina vädret och därefter var det plockbuffé (där vi bland annat serverade vår tupp och han smakade jättegott:-) Efter maten var det dags för kaffe och tårta och sedan flög tiden bara i väg. Vid halv fem på morgonen efter en avslutande allsång till Mora Träsk och Björn Rosenström (lite studentfeeling på det) gav vi alla upp, några åkte hem men de flesta stannade över natten, vi har ju plats om man säger så:-P

Efter några timmars sömn vaknade Richard före mig (!!!???), vilken nog aldrig hänt förut! Vi fixade i ordning frukost som vi alla sedan avnjöt på gräsmattan här utanför. Hög mysfaktor på det alltså!

När gästerna åkt hem körde Elin, Farah, Richard, Isa, Juno och jag till Åkrabergs trädgård på hönsbytardag. Målet var att hitta ett par bra grönvärparhönor men när vi kom var det ganska så tomt på hela hönefronten och det fanns bara kalkoner, ankor och tuppar kvar (typ) och det ville vi inga ha så vi åkte tomhänta därifrån. Eller inte helt tomhänta, vi köpte en buske att ha någonstans i trädgården. På vägen hem från hönsmarknaden stannade vi till på Åsa Glasscafé som öppnade för säsongen, tog varsin glass, lämnade Farah vid bussen, åkte hem igen, Elin och Juno åkte hem och Richard och jag pustade ut med en kaffe på gräsmattan.

Isa och jag tog sedan en långpromenad, Richard städade och när vi allihopa sedan väl satte oss i soffan lite senare på kvällen och skulle kolla på en film däckade vi inom typ en kvart.

Igår ringde klockan 05:20, vi gick upp, käkade frukost och åkte sedan till Halmstad där Isa och jag skulle starta vår första officiella rallylydnadstävling. Isa var sååå duktig att det var inte klokt. Hon var med mig hela tiden, jätteglad och uppmärksam. Det blev 82 poäng och därmed också godkänt resultat:-) Inte illa för att vara självlärda va???:-P Nu är vi sjukt taggade för nästa tävling!

Vi stannade i Halmstad och kikade lite på andra duktiga ekipage och var väl hemma igen vid halv fem. Då kom en man och hämtade vår tredje och sista namnlösa tupp. Tur det för han är allt för fin för att ätas. Tuppen bor nu tillsammans med tre Hedemorahönor på en jättefin gård i Fjärås och vi hoppas han får det bra och att han tar väl hand om hönsen. Vi har ju en tupp av de namnlösa kvar i hönsgården men han ska ju flytta till Småland så småningom så därmed är vi ju typ av med alla:-)

När tuppen åkt röjde Richard och jag i garaget och det är helt otroligt vad skit man samlar på sig! Vi har ju inte ens bott här i ett år!? Nåväl, vi slängde en del, sparade en del och ska sälja en del. Hungriga som vargar gav vi upp vid halv åtta och intog en middag beståendes av rester, kokt ägg och chips och ett glas champagne framför filmen så påbörjades igår:-)

Idag återgår jag så sakta till vardagen igen och ska jobba ikväll. Richard den lyxliraren är ledig i två veckor till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar