måndag 14 april 2014

På påskafton serveras det tupp!

Återigen har en dag passerat i en sån där rasande, nästan lite läskig fart! På förmiddagen tog Isa och jag en tur in till Kungsbacka för lite shopping inför påsk (vilken är den högtid jag tror mig gilla bäst, den är ju så starkt förknippad med kycklingar och höns:-P). Fick bland annat köpt denna otroligt fina "äggömmehöna", lite fjädrar och annat pryttel.
Hittade också tillslut en prima yxa inför morgondagens slakt av våra ungtuppar. Ja, visst är det hemskt och lite makabert men vi har beslutat oss för att de blir vårt bidrag till vår påskbuffé på lördag. Som på "Farmen" och det blir ju ett litet steg närmare vår framtida självhushållande livsstil. Och bättre att äta dem än inte göra någonting med dem, för vi kan inte ha fyra bråkande tuppar här hemma. Richard får "äran" att sköta det där med själva avlivandet, dels för att mitt hjärta inte skulle fixa det och dels för att jag har en förmåga att klanta till det vid användande av vassa föremål:-P. En av tupparna får man väl ändå säga har änglavakt och blev nu precis i skrivandets stund bokad av dam i Småland som hämtar honom om ett par veckor. Ibland har man tur som sagt:-O 
När Isa och jag kom hem från stan var vi ganska så trötta i våra huvuden. Det där med det civiliserade samhället är påfrestande för oss lantisfjollor må ni tro. Jag tog en kopp kaffe och lite mellanmål innan vi gick ut igen. Ut i solen! Vi gick en lång och härlig PW och sedan vi kom hem har jag fixat och rensat gräs från vår i dagsläget otroligt fula grusplan i ena hörnet av tomten. Har stora planer för denna grusplan, men eftersom vår budget i dagsläget för annat än det som har med kommande takomläggning att göra är lika med noll, så blir det till att använda det som finns tillgängligt:-P Typ stenar...hihi.
Foto: Långpromenerat med godingen. Tänk vad mycket lättare livet är när solen skiner;-) #isa #blandras #mixbreed #nsdtr #tollare #cockerspaniel #engelskcockerspaniel #instadog #dogstagram #dogoftheday
Nu väntar vi på Richard som varit och tränat och sedan blir det väl TV-soffan resten av kvällen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar