onsdag 2 april 2014

Trötta mätta djur...

Hundarna är trötta vill jag lova och ligger här på köksgolvet helt utslagna. Och då menar jag verkligen helt-totalt-slut-utslagna...med all rätt. Isa och Juno har nämligen förutom vår PW på 9 km i morse och den lilla skogturen vi tog nyss också sysselsatt sig själva och varandra med diverse andra spännande aktiviteter under dagen. De har länsat hönsgården på hönsmat (inklusive pannkakor, sallad och bröd), letat och ätit x antal kilo skit av diverse djurslag, rullat sig i kadaver och däremellan har de sprungit och busat som idioter...även om Isa tycker att Juno är lite jobbig ibland så tror jag nog att har mycket glädje av henne med<3 Juno och jag har också fortsatt inte-jaga-höneträningen och det går framåt! Weeeiiii=)

Annars har jag själv inte gjort så mycket vettigt. Pysslat lite med hönsen såklart...mina älskade fåglar har idag varit duktiga och lagt ett ägg var och det är rekord=) Har städat lite, bakat en sats med frallor, varit i Åsa och handlat, tvättat och framförallt njutit av det fina vädret. Det har också varit två företag här och kikat på taket som ska läggas om inom en snart framtid och jag kan ju säga att ett av dem verkade ganska mycket bättre än det andra...men vi ska ta in ännu fler offerter så får vi se vilka vi väljer i slutändan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar