torsdag 3 april 2014

Förmiddag vid havet och eftermiddag i skogen...

Ja det gäller ju att disponera en solig ledig dag på bästa sätt, eller hur? Efter besöket hos tandläkaren (där det för övrigt konstaterades att jag var hålfri) åkte hundarna och jag en sväng till havet och strosade runt i ca en timme. Helt underbart!

När vi kom hem igen blödde sårskadan i fingret fortfarande:-O Fick stopp på det tillslut efter lite ytterligare tejpning á lá Vahlersvik, tog en kopp kaffe och slösurfade en stund på nätet. Vid lunchtid ringde Ing-Marie (Junos uppfödare) och frågade om vi ville hänga med på en tur i skogen. Gärna!, sa jag och vi hängde på. Som vanligt när vi går i skogen så sprang både Isa och Juno som två blådårar. Vi var väl ute i lite drygt två timmar och om hundarna var trötta igår så är det ingenting mot vad de är nu. Juno slocknade i princip innan vi kom innanför dörren här hemma:-O

Eftersom Isa och jag ska på agilitykurs ikväll (och det är ju bra om hon orkar springa något) så lät jag henne och Juno ligga inne i hallen och vila medan dagens lunch bestående av avocadomacka och en saftig apelsin avnjöts ute i vindskjulet. Till sällskap hade jag vår (ena) livsnjutare till katt, Gertrud<3 En ganska så bra dag hittills trots det lilla missödet med kniven i morse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar