tisdag 29 juli 2014

Idag kom de på mig...

Under hela sommaren har jag lyckats lura husse och matte till att tro att det är hönsen som går och tjuväter frukten som växer på deras små grönsaks-och jordgubbsplantor de har utplacerade lite här och där på tomten (lite taskigt kanske men hönsen är ju ganska (läs mycket) dumma och förstår nog inte ens att de blivit anklagade:-P)...men idag gick det åt skogen:-O
 
Jag hade sedan ett par dagar tillbaka spanat in en stor fin gul tomat på en av plantorna i drivhuset, ja faktiskt den enda tomaten som blivit på den plantan och idag var den verkligen redo att ätas. Matte och husse höll på att bygga på den nya hönsgården och dörren till drivhuset stod på vid gavel. Jag tänkte att de var så upptagna med sitt så jag smet dit och plockade av tomaten snabbt som attan och precis när jag skulle vända mig om och springa iväg igen hör jag matte säga till husse: "Det är ju fasen Isa som tar våra tomater!"
 
Ooooops...skämsfaktorn blev hög och jag blev tvungen att ta fram mina rådjursögon, lägga huvudet på sne och bara se så söt ut jag kan...och det lyckades. Varken husse eller matte blev särskilt arga, tvärt om...de skrattade åt saken och sedan fortsatte de med sitt snickrande igen som om ingenting hade hänt. Betyder det att jag kan fortsätta gå och plocka tomater, jordgubbar och hallon som jag vill? Så tolkade i alla fall jag det och skulle de bli det minsta arga är det ju bara och plocka fram sötlooken igen:-P
 
//Isa
 
PS: Idag har vi varit och badat i havet och det var så grymt gött!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar