söndag 27 juli 2014

Snart dags att börja jobba som kycklingvakt igen...

Good morning!
Har ni sovit gott? Det har i alla fall jag, även om jag inte är välkommen att sova i mattes och husses sovrum längre. Alltså, de har flyttat upp på övervåningen och där får inte jag ens gå upp! De säger att det är för att de inte vill att jag ska slita för mycket på mina leder genom att springa upp och ner för trappan och de har väl nämnt någon gång också att jag kanske hårar lite för mycket...men hallå eller?! Jag är en HUND med PÄLS...vad hade de trott?!

Men för mig är det skit samma...jag sov aldrig hos dem en hel natt när de hade sovrummet här på nedervåningen ändå. Dels blev det för varmt och dels så SNARKAR min husse något så förbannat att det är ju helt omöjligt att få sin skönhetssömn. Nej, här på nedervåningen är det tyst, svalt och skönt, jag har en massa olika sovplatser att välja på och så har jag ju koll i fall någonting händer! Hur gör ni andra därute? Sover ni i sängen, sovrummet eller själva?

Det jag egentligen ville berätta idag är att jag snart får påbörja mitt arbete som kycklingvakt igen om allt går som det ska. En av mina hönevänner Harrisson ligger och ruvar på 5 stycken ägg som beräknas kläckas någon gång mellan den 31 juni och 2 augusti. Jag kollar till henne och äggen och snackar lite med henne ett par gånger om dagen...jag menar det måste ju vara grymt tråkigt att bara ligga så där helt stilla i tre hela veckor...det hade jag AAAAALDRIG klarat! En av mina andra hönevänner Deb ligger också på ägg, men de kycklingarna beräknas inte komma ut förrän om dryga 3 veckor. Dessutom har matte och husse bestämt sig för att skaffa hem tre stycken Orusthöns någon gång i nästa vecka...herregud jag kommer få fullt upp...och jag lovar att man blir grymt trött av att passa de små liven dagarna i ända!
Foto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar