lördag 26 juli 2014

Jag (the one and only Isa) tar från och med idag över denna blogg!

Tjao!
Som rubriken kanske avslöjar är det från och med idag jag (Isa) som tar över författandet i denna blogg! Jag menar...vem kan bättre berätta om vad som händer här på Lilla Harestorpsvägen än jag...jag ser ju liksom sånt som inte matte och husse ser och dessutom kan jag ju kommunicera och förmedla lite av vad min vänner Ebba, Gertrud och alla hönsen tänker och tycker:-P

Och vem vet bäst hur jäkla trist det är att BARA sitta snällt vid sidan om när husse slaktar tuppar hej vilt och det enda han bjussar på efteråt är en liten liten tuppleverbit! Alltså...det är ju JAG som tagit mitt största ansvar och vaktat dessa tuppar dag efter dag ända sedan de var minismå och sett till att inga dumma rovdjur tagit dem. Fram tills idag såg jag dem som mina vänner men nu när de ändå inte kunde bo kvar i hönsgården och var tvungna att sätta livet till tycker jag att det inte är mer än rätt att det är jag som borde få hela tuppmiddagen som ligger och göttar sig i ugnen nu? Eller vad tycker ni?

Igår var jag med matte och husse som paddlade kanot på Stora Hornsjön. Ganska coolt alltså att sitta där fram i kanoten och bara njuta av vinden som fläktade i kalufsen, och det var ju grymt skönt varje gång de la till vid en liten strand så man kunde få svalka sig i vattnet! På vägen tillbaka blev vi först nästan attackerade av fåglar och strax efter det började det ösregna. Matte fick panik och jag fattade ingenting...fåglar och regn liksom...det är väl inte så farligt? Hon är lite nervig ibland alltså:-P Jag fick i alla fall jättemycket beröm efter den dagslånga kanotturen för att jag skött mig så bra:-)




Där sätter jag punkt för idag...är lite trött i benen efter kvällens lilla cykeltur och dessutom är jag ashungrig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar