tisdag 22 juli 2014

Sista semesterdagen:-(

God morgon!
Idag är min sista semesterdag för denna sommaren, om man inte räknar de dagar jag fått ledigt för agiliytävlingar framöver då:-P. Det känns såklart som semestern gått alldeles för fort och jag har inte saknat jobbet ett dugg..nä inte ens lite och skulle lätt kunna tänka mig att vara hemma några veckor till...minst!

Även om dagarna gått fort så har vi ju ändå faktiskt fått en hel del gjort, både här hemma och på bortaplan. Altanen är så gott som färdig, staketet har vi gjort så mycket på som vi tänkt, taket är nästan helt klart (plåtslagaren var här när vi var i Kalmar och Richard håller på att måla det sista på sponten som sticker ut nu), markbädden har fått sin årliga rensning och vi har fixat en hel del trädgården. Det enda som egentligen inte blivit gjort enligt planerna är den nya hönsgården som inte ens är påbörjad än:-O

Vi har också varit i Kalmar 5 dagar och besökte Öland en snabbis, vi har promenerat vid Vallda Sandö, naturreservatet i Åsa, Fjärås Bräcka, Tjolöholm och på lite andra fina platser, tränat hund lite här och var stans, badat (både i hav och sjö), ätit räkmacka på Heaven23, haft supermysiga grill-och-vinkvällar på altanen och i förrgår fick vi äntligen fiskat lite:-) Jag fick napp men inte Richard:-P
Foto: 󾭩Sommarkväll󾭩
Det har helt enkelt varit en semester helt i min smak helt enkelt då rent strandhäng och sånt inte passar min rastlösa kropp.

Isa och jag har dessutom lyckats med att knipa hem titeln RLD F eftersom vi fick 84 poäng på tävlingen i lördags och därmed också vårt tredje godkända resultat. Nu är det avancerad som gäller!
Foto: Woohooo, Isa kan nu titulera sig som 
󾭩LP1 RLDN RLDF Isa󾭩
Gertrud blev som ni vet ganska svårt biten av vår grannkatt förra veckan. Såret läker som det ska och det ser fint ut men det är såååå synd om henne. Tänk att vara utekatt och inte få gå ut, dras med en tratt på huvudet vilket gör att man inte kan tvätta sig ordentligt och dessutom ha diarré orsakad av antibiotikan! Som sagt...synd om kattstackaren nu!
Foto: Tycker så synd om vår Gertrud nu att det inte klokt! Det enda hon vill är att springa ut, njuta av det fina vädret och jaga möss... Men nej, hon är fast inne några dagar till i tratt och har dessutom blivit kass i magen av antibiotikan󾌹 Hon haltar lite fortfarande med såren verkar i alla fall läka som de ska. Lilla ❤️ vårt.
Det var en liten kort uppdatering härifrån Lilla Harestorp för idag! Dags att ta tillvara på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar