söndag 13 oktober 2013

En helg - två tävlingar och ett mostersbesök:-)

Det är skrämmande hur fort en helg kan passera förbi. Det är redan söndag och det vi såg fram emot så i fredags är nu historia. En del värt att minnas...en del inte. Richards Taekondotävling i lördags summerar han som "lärorik och rolig" trots att han fick storstryk. Det var en bra erfarenhet och han är nu taggad till tusen inför SM som går av stapeln 30 november. Redan när han kom hem från tävlingen igår kväll började han prata om hur träningen ska läggas upp fram tills dess och i morse kläckte han ur sig att han nu ska börja konditionsträna på mornarna innan jobbet...vi får väl se hur det blir med det för Mr. Sjusovare:-P

När Richard var iväg och tävlade passade jag på att hälsa på hos min moster som precis köpt en liten mysig hästgård. Strax efter att jag kom dit anslöt också Susanne och Lena (en retrievermänniska och en hästuppfödare) så ni kan väl gissa vad samtalsämnet blev vid fikabordet:-P Kan ju också nämna att min moster inte bara har häst, utan hon föder upp stora fina katter av rasen Maine Coon. Som sagt...gissa samtalsämnet:-P Hihi.
Nisse...
...och "Killen"
När jag kom hem igen på eftermiddagen blev det bilstäd, kattlådestäd och jag gjorde också ett försök till att träna lite agility med Meya men hon var alldeles för överladdad. För allas bästa struntade vi i träningen och gjorde ett godissök på gräsmattan istället.

Idag ringde mobilklockan klockan 06:00 för både mig och Richard. Agilitytävling i Vårgårda stod på schemat, närmare bestämt DM. Tre lopp, ett för laget GMBK1 och två individuella. Hade bara anmält Isa eftersom jag bestämt mig för att inte tävla någonting med Meya förrän vi tränat mer och allt sitter till i alla fall 80%. I första loppet klantade jag till det ordentligt eftersom jag slarvade med handlingen. 5 fel och en dålig tid. I andra loppet skärpte jag till mig och var mer tydlig men vad gör det när man i ett par sekunder tappar fokus och hunden går i fel tunnelingång? Disk. I sista loppet var det ju redan kört vad det gällde den totala DM-placeringen och i och med det vågade jag springa på mer och så bra det blev. 0 fel, en sisådär tid men det räckte till en 14:e plats.

Över lag är jag ändå ganska nöjd med dagen. Vi hade ett relativt bra flyt, Isa var glad och pepp (även om hon är ganska långsam) och det är ju alltid trevligt att vara på agilitytävling:-) Meya har dessutom skött sig finfint!




På vägen hem stannade vi på ICA Kvantum i Kungsbacka och köpte revben, kamben och potatissallad som vi nu vräkt i oss som två hungriga grottmänniskor, med två dreglande hundar och en skrikande katt kring bordet:-P (den andra och mindre hungriga katten låg antagligen på övervåningen) och med P4 dans på i bakgrunden på radion (vuxenpoäng på det!) Resten av kvällen spenderas antagligen i soffan. Klockan 21:00 är det ju dags igen för "Saga Norén - länskrim Malmö"

Mmmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar