söndag 27 oktober 2013

Inga pinnar men nöjd ändå=)

Igår eftermiddag var ju som sagt hundarna och jag iväg i Kungälv eftersom Isa och jag skulle tävla agility. Stannade till i Kungsbacka på vägen dit och uträttade en del ärenden och körde sedan vidare mot Troya Horse arena där tävlingen hölls. Jag brukar för det mesta vara ganska nervös men igår kände jag mig så lugn så. Nästan lite kusligt. Vi kom i lagom tid, värmde upp lite med en promenad innan det var dags för banvandring i hoppklassen. Isa och jag hade startnummer åtta och hon kändes superpeppad fastän hon löper och kan vara lite bitter då. Allt gick jättebra förutom att jag var lite otydlig i en tunnelingång och därför blev det en vägran och 5 fel. Typiskt!
I agilityklassen var det en springig bana som inte var så jättetrixig men vi lyckades ändå dra på oss 5 fel då Isa missade sista pinnen i slalomen. Så typiskt nu när den brukar sitta så bra. Jaja, det är väl bara att träna på. Är i alla fall jättenöjd med Isas prestation men jag måste bli mycket tydligare! Ett stort plus också för att tävlingen flöt på jättebra, de hade gott kaffe, Meya skötte sig bra och jag fick pussa lite på en söt valp<3
Korsning mellan Labrador och Blue Heeler om jag inte minns helt fel. Sjukt go!
På vägen hem stannade vi till på Mc Donalds och köpte med några hamburgare hem. Richard och jag kollade sedan på "Marley och jag" och insåg att Meya kanske inte är så farligt jobbig ändå:-P Vi har dock en liten plan för Meya på hur vi kanske eventuellt kan hjälpa henne att få ner sin stressnivå några procent i alla fall. Mer om detta i nästkommande inlägg.
Nu ska jag dammsuga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar