tisdag 15 oktober 2013

God morgon sköna tisdag!

God morgon! I väntan på att frukostäggen ska bli klara (under noga övervakning av Ebba) hinner jag allt med en liten morgonuppdatering så här denna härliga oktobermorgon. Solen skiner även idag och älgjakten är i full gång i skogarna. Älgjakt = inga skogspromenader och inga lösa hundar. Igår blev det därför en liten cykeltur med varje hund istället. Att cykla med båda samtidigt hade säkerligen resulterat i den ena tråkigheten efter den andra:-P Nåväl, Meya och jag vågade oss på att ta en ny väg och efter att ha kommit en bit på den hittade vi ett hav av kantareller. Tyvärr hade jag ingen påse eller liknande med mig så om en liten stund ska Richard och jag cykla dit och plocka hem guldet i vår nya fina svampkorg vi fått av Richards mamma:-)
Matdyrkaren:-P
Lagom tills dess att cykelturerna var avklarade var det dags för mig att åka till jobbet, där kvällen susade förbi i en sån där härlig snabb fart. Inte för mycket eller för lite att göra, utan precis lagom. Väl hemma igen hade vi fått post. En liten nätt räkning från JMS vattenrening på lite drygt 30 000 kronor. Underbart att vara husägare alltså:-P Tur att vi trivs så bra här hemma för någon semesterresa lär det inte bli på ett bra tag! Nej nu ska jag få upp Richard så vi kommer iväg och kan plocka svampen:-)
:-S
Skogens guld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar