måndag 23 december 2013

Dan före dopparedan...

God morgon!
Idag är det dan före dopparedan. Sitter här i köket och (ofrivilligt) delar en vörtbrödsäggmacka med Gertrud, kaffet får jag behålla för mig själv=) Alla klappar är inte inslagna, vi har ingen gran, vi har inte gjort något julgodis, inte gjort någon julskinka och kylen gapar tom men trots det så måste jag säga att julstämningen här på Lilla Harestorpsvägen är ganska bra ändå. Vi har ju julgardiner i tre fönster och 5 adventsljusstakar uppe:-P

I år är det dessutom första gången på 9 år som jag inte jobbar på julafton. 9 år! Känns lite konstigt men också ganska skönt, framför allt med tanke på allt som händer med hundarna just nu. Richard jobbar både ikväll och imorgon på dagen...sjuksköterskescheman alltså! Nåväl, igår kväll fick jag ledigt från jobbet och därför bestämde Richard och jag att göra något kul. Vi åkte in till Liseberg för att insupa ytterligare lite julstämning och göra av med lite pengar. Vi spelade lite, handlade lite, kikade på djuren, provsmakade massa god mat och spelade lite till. Tyvärr blev det ingen storvinst men väl 9 stycken julgranskulor, som väl får ligga i sitt paket tills nästa år:-P
På vägen hem köpte vi gravad lax och vitlöksbröd som vi njöt av till middag. Därefter blev det rödvin, rimstuga, lite paketinslagning och kvällen avslutades med en rolig B-film och några skumtomtar.

Idag blir det väl mest lite fix här hemma. Ska ta med Meya på en långpromenad och så får vi väl se om jag kanske kan åka hem till mamma och pappa och julbada Isa:-)
Snälla katter får så klart också julklappar=)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar