torsdag 19 december 2013

God morgon!

Natten till igår jobbade jag och på morgonen mötte jag upp Elin på parkeringen och hon lämnade över lilla Juno som ska vara hos oss till imorgon kväll. När vi kom hem gick vi en liten promenad innan hon så snällt fick lägga sig och sova en stund tillsammans med Meya och mig. Faktum är att vi sov ändå till klockan 12. Weeei. Sedan var det full rulle...och då menar jag full rulle Kelipestyle, dvs helt crazy:-P. Enligt Juno är Meya och hon dessutom BFF:s och hon är som ett plåster på Meya, som är förvånansvärt tålmodig och snäll. Ute leker de som tusan och det verkar också som att de två tillsammans ingått någon slags "äta-bajs-pakt". I stället för att som Isa och Meya säga till varandra att: "gå härifrån, det är mitt" verkar det som att de säger "WOW, kolla här är mer...smaka...matte är ändå så långt borta:-P" Inomhus försöker Meya hålla ställningarna gå Juno gärna vill leka hela tiden, och NU ligger de och vilar bredvid varandra. Tänk vad annorlunda Meya beter sig när inte Isa är närvarande...så snäll och avslappnad...
Juno <3 Meya
Eftersom det mesta den sista tiden här på bloggen handlat om hundarna så kanske jag ska berätta att vår fina "Big Mama" lämnade jordelivet för lite drygt en vecka sedan. Hennes gamla kropp orkade inte längre och vi hoppas hon har det bra uppe i hönehimmelen.
Fina "Big Mama"
Idag är det också exakt en vecka sedan Ebba och Gertrud kastrerades. Såren läker fint, idag ska de bli av med trattarna och om några dagar kan de säkert få gå ut och jaga möss igen=)
En vecka med tratt räcker gott och väl...

Nu ska jag ta med Meya och Juno på en promenad innan jag åker till mamma och pappa och rastar lilla Isa<3
Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar