söndag 22 december 2013

Två långa veckor...

Med sikte på framtiden<3
Två långa veckor har nu gått sedan Isa tillfälligt flyttade hem till mamma och pappa och sedan vi tog beslutet om att vi ska omplacera Meya. Det är inte lätt och denna väntan på att någon ska ringa eller mejla och erbjuda henne ett nytt kärleksfullt hem gör mig galen och ibland känns det helt hopplöst. Sömnlösa nätter och trötta dagar där otaliga mängder kaffe och samtal men snälla underbara vänner blir räddningen. Meya bor fortfarande kvar hos oss, vi promenerar, tränar lite och så men det är svårt att liksom njuta av det eftersom jag vet att det inte kommer vara för evigt<3 Idag var vi dock en sväng vid Ölmevallasjön och när man ser Meyas livsglädje och gnista går det inte att inte le<3 

Jag har egentligen inga som helst tvivel på att Meya kommer trivas bra hos någon annan för hon ÄLSKAR människor men det gäller bara att hitta hemmet med stort H. Jag hoppas och tror att när allt löst sig så kommer det kännas bra och Richard och jag kan börja blicka framåt igen. Vi har ju varandra och så har vi vår Isa som vi just nu saknar som bara den!

Ett litet glädjade besked har jag dock att lämna vad det gäller hönsen: idag fick vi ett ägg! Första ägget från våra unghöns=)    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar