torsdag 26 december 2013

En mysig julafton!

God fortsättning på er alla och hoppas ni haft en bra och mysig jul. I år var som sagt första gången på flera år som jag var ledig och började därför julafton med en lång och regnig promenad med Meya som avslutades med lite apporteringsträning. (Isa bor ju som sagt hos mamma och pappa för tillfället och hon låter hälsa att hennes julaftonsmorgon var den bästa på väldigt länge. Hon fick nämligen följa med syrran till jobbet (Stättareds 4H gård) och agera gårdshund med allt vad det innebär för en förmiddag:-)

Efter Meyapromenaden blev det en snabbdusch, jag fixade de sista paketen, drack kaffe och åkte hem till mamma och pappa där Richard som jobbat dag mötte upp och vi firade sedan hela julaftonseftermiddagen och kvällen tillsammans med släkten. Det vill säga: (förutom mamma och pappa) syster Elin, syster Lina, moster Ia, kusin Mathias, faster Lilian, hennes man Yngve och deras hund Bamse. Och så Billy och Isa såklart! Kändes lite konstigt att Meya inte var med men så är det nu och det är väl bara att vänja sig:-(

Nåväl, efter mycket prat och skratt, alldeles för mycket god mat, godis, ris á la malta, kaffe, kakor och nötter var det dags för paketutdelning. Både jag och Richard fick en massa fina grejer. Och då menar jag massor...för mycket (på bilderna nedan ser ni bara en liten del av allt)! Det bästa av alla dessa grejer måste jag ändå säga var den fina köksassistenten jag fick av mamma och pappa! Weeeeiiii, nu jäklar ska här bakas och igår efter jobbet köpte jag mjöl och jäst:-) (Vad Richard tyckte bäst om bland paketen får ni säker läsa i hans gästinlägg lite senare idag:-P)

Richard och jag åkte sedan hem och avslutade julaftonskväll med varsitt glas alkoholhaltig dryck! En mysig julafton helt enkelt:-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar