söndag 1 december 2013

Första advent...

...och vi har inte ställt fram en enda adventsljusstake. Det får väl bli ett av dagens projekt. Vi kan ju i för sig bara ställa en i köket och en i arbetsrummet eftersom det bara är där vi har fönsterbrädor att ställa dem på. Förhoppningsvis kan vi sätta upp en i sovrummet idag med, om vädret tillåter att måla det sista av fönstret vill säga. Annars är sovrummet i stort sett ganska så klart. Igår satte Richard upp en lampa, vi satte på dörrhandtagen på den nymålade dörren och jag målade som ni kanske förstår en del av fönstret.
Innerramen är numera vit och fin
Äntligen har vi (Richard) satt upp en taklampa

Efter och före - tänk vad lite färg och nya handtag kan göra:-)
 
Det vi har kvar mer är lite småpyssel som att fixa i garderoberna, sätta upp sänglampor, sätta upp ett par tavlor, sätta upp en gardinstång och sedan är vår budgetomstyling av sovrummet klart:-)

Igår eftermiddag/kväll efter att Richard bytt till vinterdäck på min bil (och jag ska säga att årets däckbytarhistoria nästan borde få ett eget inlägg då den är en ganska lång :-P) var vi en sväng på Rusta och kikade på tapeter till vardagsrummet (tog med några prover), åkte till IKEA och käkade korv, körde vidare till Willys och handlade mat och sedan styrde vi norrut till Elin och hennes galenpanna Juno. Elin bjöd på god mat och kladdkaka medan Juno tyckte det dög bra med att bjuda på en kiss i Richards famn, en baj mitt på gatan och ett hål i min tröja. Underbara valp:-P
 

2 kommentarer:

  1. haha du skriver för roligt boel, sista stycket om juno med den bilden efter är bara för bra! jag har ju själv funderat på en kelpie i framtiden, men anade inte att dom var SÅ vilda som valpar!

    SvaraRadera
  2. Haha & jag som tycker hon är ganska lugn nu ;) Tack för att ni kom!

    SvaraRadera

Sidvisningar